понеделник, 2 ноември 2009 г.

На седянката


Седянката беше в разгара си.Някои моми поработваха, други на групички приказваха, а най- гласовитите пееха песни. Край тях се въртяха ергени оглеждаха ги и се усмихваха под мустак! В съседната стая до стената се бяха нагъзурчили две възрастни жени! На стената зад кандилото имаше малка дупка. Те спокойно надзъртаха при седянката и обсъждаха коя мома става за техните синове.
- Въ Пено гледай я оная мари, каква й наклепана ! Не става за снаха, устата и на кукошу дупи мяза! Забрадката накриву й вързана, вижда и са кусата. Ма те плитки многу тънки . Да не и пада кусата и да ней болна!
Ми другата ду нея, сукмана и кат чувал. Не и виждам снагата.Ша можи ли роди пет, шест дица. Ша има ли сила да меси хлабови и да точи баници!
Я какви са криви пръстити на ръцете на другата, ми как ша преде и тъче! То у нас сме десетина кой ша ни облича.
- Кино ма, виж другата! Седи само при ергенити и се забаква! Немой гледа всички мъжи!
Какво са се разпяли кат кузи! Да хванат хурките и да работят.
Е там в ъгало има една. Много й спретната! Все с наведена глава седи и никого не пугляжда! Изпрела й десет вретена бяла и още толкова черна . Какви вежди, кат гайтани! Очите, езерото до царавичака! И стана, снагата и топола!...
- Мамо какво правите там?
Пак ни гледате. Не разбрахте ли че няма да стане по вашата! Занаят си имам, спестил съм някоя пара, ще се женя.Но за която аз си искам! Даже съм си набелязал малка скромна къщичка.Ще си останеш с простотиите си сама, да си кукуваш !

.....

Няма коментари:

Публикуване на коментар