неделя, 28 февруари 2010 г.

Имам си котка


Въобще не е кротка
вече годините и станаха
пет
а се мята
от сутрин до вечер
като малко коте
навред.

Още очите щом си отвори
нали ме люби
щот си я гушкам
чакам целувка
за добро утро
тя ме ухапва
мисли че е
милувка
и се събуждам
малко със стрес
а тя ме бута
с лапичката да ставам
със котешкия си финес.

Както винаги се дигаме двете
рано, във пет
и започва сутрешният тоалет
може да си сънен
кафе да не си пил
моментално бутончето за водата
би ли открил
защото сме бързи
не става така
ако не го чистиш ти
ще рия с крака.

После докато другите
са още в леглата
намираме боклуче
и си правим фитнес
вдигаме патардия
все едно сме в гората
хвърляме се
за препятствие със хъс
ей тъй на някой върху главата
на този дет си хърка
и за по сигурно будене
му мием косата
после идва на мене се пери
нищо че вън е тъмно
слънчо още спи и се чумери.

По някое време
уж ляга в почивка
но като погледнеш
няма на масата
пъстра покривка
шкафа със кърпите
е отворен
всичко, отвънка
приготвено за
наряден анализ повторен
а тя се прави
че спи дълбоко
само ушите мърда
и ако се скарам
случайно
намигва леко
с прозявка твърда.


Даже в момента
зад мене прибягва
иска да играе
дърпа ме от стола
и по земята полягва.

Това е сега
какво беше преди
пускала е чешмата
от щуреене
си одра козината
зад вратата
и дистанционото не забрави
влизам, а
как този телевизор
се пуска сам
със кики някакво
или мускули корави.

С куки е играла
и разни кълбета
нищо не съм дала
всичко сама си е взела
промушваше се скришом
и сега не си трае
надига се тайно
прави щуротия
ляга някъде
кой беше, познай де
и каде е, открий я.

Такава е моята котка
има и още
но аз не бележа
когато я видя
със нейния порив
забравям всичко
започвам на глас
да се смея.

...

9 коментара:

  1. Да ти е жива и здрава!
    Аз си имам кучка...Даже две.Една на 5 и една на 53:)))

    ОтговорИзтриване
  2. Много хубаво стихотворение. Напомни ми за съвсем детските ми години и забавните неща от "Славейче".

    ОтговорИзтриване
  3. Ние сме деца отвътре ама се правим на големи :)))

    ОтговорИзтриване
  4. Дядо ми имал котка,която през деня държали в кухнята. Един ден тръгвайки за работа той вижда котката в хола и я премества в кухнята. Връща се в хола да си вземе чантата и ... котката пак е там. Връща я оратно в кухнята. Това упражнение се е повторило не знам колко пъти, но накрая дядо ми отива на работа с чайника, вместо с чантата :)
    Умни животинки са котките:)

    ОтговорИзтриване
  5. И още много смях и усмивки в неделния ден...

    ОтговорИзтриване
  6. Сега се преструва на заспала като стане....:)

    ОтговорИзтриване