събота, 11 декември 2010 г.

Как Дядо Коледа се справя с приготовленията


Първи изгасна тока. Такъв Дядо Коледа беше прекарал да е в крак с времето. За хубаво уж а виж какво стана. Или явно тока не е в крак нещо. От както го е включил все довършваше на свещи. Така е и тази година. Само, че този път се беше запасил с три кашона хубави восъчни свещи. Впрочем Снежанка тръгна за такива в моЛа, но остана там. Трябваше и нея да търси.
Нямаше как да се появи с всекидневните си дрехи. За пореден път премина в нелегалност за няколко часа. Няколко я. Това моЛа било по голямо от северния полюс. А тя проклетията си бе изключила джиесема, ама нарочно. Уж облече дънки и наяква блуза, но имаше чувството, че все него зяпат. Нямаше такава брада наоколо. Кога да я боядисва. Първо, боичките за играчки са ярки и не хващат. Второ, как ще се появи с черна брада примерно посред нощите при децата.
Накрая я откри на петия етаж с нещо като шапка на главата и подобно на ръцете но горещо. Това било разкрасителен център. Беше си проскубала веждите вече. А той едвам ги съзря с очилата си, пет диоптъра и половина. Въобще не я остави да продължи. Иначе децата ще получат стрес, не че нямат.
Та свещите са налице.
След като остави елените да почиват и ги пусна в заслужена пенсия, остави и шейната. Не я ползваше от години. Караше всяка година по модата. Какво да се прави, приумици човешки.Тази година е модата на багера. Но поради спешната заетост и работа всички се счупиха. Очертаваше се да няма превозно средство. След като видя , че работата с изработката на подаръци потръгна в наличност на свещи, тръгна да дири изоставента си шейна. Като влезе при нея забеляза, че няма никакъв прах. Това значи, че има Коледен дух и хората го очакват. Остана да намери своите елени, които беше пуснал в пенсия защото си помисли, че вече са стари и имат нужда от почивка. Дано не бяха изключили телефоните си като Снежанка. Иначе ще се наложи на бегом да обиколи земята.
- Ту тут - Дашър
- Ало, кой е?
- Дядо Коледа
- Ти какво бе. Нали ме пусна в пенсия. Сега си почивам от ония, които ни бяха забравили. А а а, нямала прах. Идвам веднага.
- Ту тут - Денсър
- Ало, кой е?
- Дядо Коледа
- А тъкмо си направих епилация, че съм бил грозен. Ще тръгваме пак ли ? Слагам перуката и идвам.
- Ту тут - Пренсър
- Ало, кой е?
- Дядо Коледа
- В задния двор съм и си почивам. Нали съм в пенсия. Коледа ли?! Идвам за минути.
- Ту тут - Виксен
- Ало, кой е?
- Дядо Коледа
- Ама аз тъкмо се женя бе. Нищо, че съм на толкова години. А децата ли?! Пристигам.
- Ту тут Комета
- Ало, кой е?
- Дядо Коледа
- Как ме намери? Щях да си сменям номера. Сега бягам из гората на свобода. Станало Коледа ли? Коя Коледа, или чия? Добре де, будалкам те. Ще дойда.
- Ту тут - Купидон
- Ало, кой е?
- Дядо Коледа
- Оф, че си. Тъкмо ме заобикалят стадо млади сърни. Нищо, че съм в пенсия. Значи още бивам. Коледа ли, политам към теб веднага.
- Ту тут - Донър
Ало, кой е?
Дядо Коледа
- Виж тъкмо се хванах с бизнес. Не съм толкова изкуфял та все още ставам за сметки. Празници ли? Те не излязоха ли с нас в пенсия? Щом идват и аз не съм пенсионер тогава.
- Ту тут - Блитцен
- Ало, кой е?
- Дядо Коледа
- Пека се на плаж. Добре, че се обади. Ще дойда да се освежа малко. После може пак тука, профилактично.
- Ту тут - Рудолф
- Ало, кой е?
- Дядо Коледа
- Ама защо дрънчиш де. Забрави ли, че останах до теб. Нищо, че ме прати в пенсия. Сега ще сме си същите. Ще дойдат всички, ще видиш. И знаеш ли защо? Всяка година Коледа се ражда наново, млада и хубава. И всички с нея. За нея няма пенсия, дух трябва само.
Ето, че пристигат. А и шейната чака, без прах. Някак усетила, че ще летим с теб, защото ни чакат и тази Коледа!

Няма коментари:

Публикуване на коментар