сряда, 15 февруари 2012 г.

На изчезване

Никога не съм харесвала каквато и е била статистика. Влизам си оня ден в маркета и се досетих за една. Те са толкова много, че няма как да се досетите коя.
И без статистика често ни напомнят, че зачезваме. И няма как да не им се вярва, нали?
Погледа ми попадна на рафта за детски храни. Не знам другите неща колко струват, но на тоя рафт цените са слонски.
Не, че не е така наречената пазарна икономика и всеки смята цената за част от небето, независимо от покупателната възможност на хората. И кой гарантира, че при тези заплати ако въобще хората посмеят да посегнат към този рафт, качеството ще отговаря на цената.
Уплаших се от цените, разбирате ли? В моите кръгове не познавам хора, които могат да си ги позволят.
Само сухото мляко е 14 лв. ( няма да се спирам на майчиното кърмене и майките без кърма). Едно пюре варира от 1,70 до 3,00лв. Сокчетата са от 2,40 до 6,00. Бебешките каши към 2, 50. Цените ги казвам с разлика до някоя стотинка За сокчетата не всеки може да си позволи робот. А и не винаги сока трябва да е суров.
Много статии има как трябва да се хранят децата. Само, че не вярвам в момента една майка да не знае как. Въпроса е с какво да финансира не само храненето, а и оцеляването на цялото семейство.
Знаете ли аз на думи какво мога да напиша. Но това е едно, аз истинския живот е друго. А там е толкова различно. А някои групи от хора ( досещайте се сами кои) сякаш се намират в друга държава или планета.
Аз имам две деца. Мога да призная, че не успях да ги гледам здравословно заради финансовото си състояние. Опитах се да давам всичко от себе си и не са се разболели.
Когато бяха малки нямаше доста от храните, които днес се предлагат. А като дойдеха ги купувахме с кашоните. А сега има всичко и се застоява по магазините, защото няма пари все повече.
Големия син е вече на двадесет и пет и не смята да има скоро деца. Няма да казвам каква му е заплатата.
Знаете ли какво ми казваше, когато беше на шест години.
"Аз като порасна и създам семейство ще си намеря такава работа, където дават голяма заплата. Да мога да си изхранвам децата!"
Дали защо го е казал?!

Няма коментари:

Публикуване на коментар