понеделник, 11 юни 2012 г.

Селска пот с мерак за новости

В селския салон десет на три метра и обратно се бяха събрали двайсетина човека с кмета, кръчмаря, наместника на курника, баба Патриклюва и попа естествено. То стария микрофон беше вече прашясал, щото всички останали хилядо , деветстотин и осемдесет бяха в гробищата. Даже попа, който е трети за трийсетина години не ги знаеше. 
- Госпожи и господа, започна кмета.
- Каква госпожа съм ти аз бе кмете, рече баба Пена. Знаеш, че не съм женена и затова ще прибавиш и госпожици.
- Айде сега Пено, няма да те водя на гинеколог да проверявам дали имаш паюжина или не. Знаем се тука кой така, кой онака. А ти ако си толкова праведна започвай партия на девствениците. Нали за това сме се събрали, да си намислим партия и да станем известни. Но с твоята няма да го бъде. Щото няма да има нито един член. Офффф, членка. Дори и ти.
- Аз предлагам, рече Доню козаря. Партия на пръчката. Който не е от наще, хааа.
- То хубаво Доньо, отвърна кмета. Виж зад себе си. Повечето са с бастуни. Я го вдигнат, я не. Току са ни превзели. А ние после ще се обвиняваме взаимно в предателство.
- Ам не става ли на проститутките. Ще има завземем лагера отвътре. измъдри се внучката на Куна, който беше на гости.
Баба Патриклюва скочи. 
- Кой, аз ли съм проститутка ма? Да не сте виснали на плета ми да знаете от де си печеля парите. А и аз веке имам дувари. Даже и сина не е сутеньор и не идва тука, аааааааааа.
- Да засадим всички земи с картофи, чу се глас от ъгъла. С парите не партия, ми цял парламент ще си купим.
- Лазаре, какви бръмбари имаш в картофите и в кратуната. Ти знаеш ли сега за да продадеш, какъв е стандарта. Абсолютно кръгли, абсолютно бежави и абсолютно с диаметър трийсет сантиметъра.
-  Ми овце не става ли беее, изрипа бай Иван. 
- Не става. Щото не си им бил ваксините. Нямат петнайсет сантима вълна и нямат сини очи. Да не говорим, че не си им ушил и ботушки.
Дойде ред и наместника на курника да се изяви. Но тъкмо реши да стане и кмета го прекъсна.
- Не става. Твоите са нещастни до една, сякаш са били на погребението на.... А и тука се касае за наша, не купена партия. Това са две съвсем различни неща.
Най- накрая се обади секретарка на кмета, буля Кицка
- Аз предлагам, СДОКС.
Всички скочиха.
- Кицке, ще ни докараш беля с тия големи букви в това малко село. Да ни бе да означават. Смок, Дохожда, От, Към, София.
- Ама вие ще си останете селски маймуни бре, тропна Кицка с крак. Не знам как съм останала тука. Това означава.
Селски, Дракон, Обирай си, Крушите, Сополанко.
Попа, който само следеше действията се развика за пореден път.
- Анатема, анатема...
Но никой не му обърна внимание. Всички бурно обсъждаха новата партия и кой каква длъжност ще заема.

Няма коментари:

Публикуване на коментар