четвъртък, 12 юли 2012 г.

Сладкиш от царевично брашно " На око"

Да  вметна, че рецептата е дегустирана от свекървата и е харесана за консумация.
Засега няма да отварям нов етикет в блога. Не знам мерака ми за готвене до колко  ще порасне.
Но както върви, това няма да е важно. С това....
Оффф, ставам класически кулинар :). А трябваше да призная, че тая проклета диета ( чумичка да я тръшне дано), разкрива в мен нови способности. Чак аз самата се шашкам от себе си.
Но ще сложа кулинарите в джоба на малкия си пръст. Това глада е страшно нещо, бе. И от една царевица да си направиш, даже и сладко. От дни не бях близвала нищичко( заради чумата).

Продуктите за това "чудо"
Царевично брашно- най-малко 400грама
Газирана вода- може и най евтината
Кисело мляко- също по-евтино
Захар, олио, бакпулвер, и при 2 опит украса-захарни  топченца

Не ви трябва миксер, бъркалка, мотор, резачка или дрелка за разбиване на сместа. Брашното от царевица е бързо разтворимо. Не става на топки, тукмаци и камари.
Само лъжица и дълбок пластмасов съд.
Слагате брашното на око.  Но не много, няма да идва четата да ви кибичи в хола.Изсипвате половината мляко за да погасите бакпулвера, инак ще тръгне да търси парцала.Олио на око. Но не повече от  3, 4 супени лъжици. Корема не му се играе в тази жега. Захар на око ( аз обичам сладко). Все пак не са целувки. Газираната вода се слага пак на око, докато се получи смес за кекс( долу горе). Намазвате някаква малка тавичка с олио и фъргате сместа  в някаква фурна на около 250 градуса.
Днес при 2 опит открих, че ако поседи малко преди да се изпече. Става по добър.
Консумира се леко топъл. Ако ви остане за другия ден, затоплете леко.Трик при царевицата.


пп Преди да ви натряскам това нямах търпение и няколко трохи вече са в клавиетурата. Утре пак ще я тръшкам. Да не ме полазят гости :)

1 опит


2опит




Няма коментари:

Публикуване на коментар