неделя, 21 април 2013 г.

Утре съм на ТЕЛК във Варна

Защо ли, като наближи дата  да ползвам тази институция, аз си мисля, че отивам на съд.
Аз това ТЕЛК -а не го знаех

Първата болест, която си намерих на пътя, излезе някаква такваз, хронична. Демек, не се лекува.
И още демек. Трябва да се поддържа с хапчета и всичко е ОК.
И така, гълтах си банбонките и работех. Втора категория труд, споменавал съм вече. Която е доста несъвместима с квато и да е болест.
Един ден реших ( да не разнищвам що, че не е тема), да не си пия тия банбонки. От глупавата си младост и липса на инфо.

Тръгна всичко назад. Румянка посети Софийска, Университетска клиника за протокол за скъпо-струващи лекарства. 
Отслабнах и станах 43 килограма.  В най- големите кризи за пари! 
За ТЕЛК и моите права в тва нещо, научих пред някой кабинет. Не от лекар.
И така, почнах документи. И тогава чух още" дадохме 1000лв, ма се оправихме".
Обжалвах на всички нива.
От специализиран ТЕЛК-Варна, се върнах като зомби. Тогава за първи път се обади второ заболяване  Даде нишан.
От НЕЛК, почти същите неща.

Лекарите в комисиите се интересуват само от документи. Като си имат начин, да ги тълкуват по своя воля. Особено, ако лекарят не се е обосновал с всички лакумни, точки и алинеи.
Имат шанса да те обиждат, като едно улично куче. Което, едва ли не  взима от техния джоб коричка хляб.

Така или иначе бях здрава( леко трудоустроена на 40%) и трябваше да работя.
Обаче, нашите работодатели, болни хора не щат. Все още имаше малко работа. Не като сега.
Чух в лицето си. Ние болни хора не приемаме. За чистач.
Аз. Която имам 17г, втора категория  труд. И съм внасяла точно такива осигуровки.
Сега не мога да чистя?! И не мога да стоя в къщи с пенсия.?!

За работата, кото намерих и ме приеха по милост. И разните нарушения на закони, която търпях поради тая милост, няма да разправям.

Втория ТЕЛК. Вече "  ербаб". Един куп бумаги. Още две заболявания. И представете си края.
53% Инвалидност. Непризнат  стаж, поради някаква си осигурителна  тежест за 2008 година. С нея се смята всичко назад.
Дадоха ми най- ниската пенсия. С увеличението 125 лв. и стотинки. Аз се радвам най- много на здравната осигуровка, която върви. Щото основните ми цярве, са доста непосилни за плащане. Ина са безплатни.

Сега вече се явявам на трети ТЕЛК. Има нови отправни точки. Имам още едно заболяване, което ми се падна от тотото. Не знам на местно ниво кво са писали. И това чакане  ми дъга такъмите.
На подсъдимата скамейка. 
Щот аз не двам. И нямам близки в комисиите. И да речеш. Никой специалист не ми е писал, че умиргам. Щот тогава, пак няма да ми дадат 100%. Ми 99.

Яд ме е затова, че в цялата  държава телковете тежат от рушевети.  Здрави взимат пенсии. А в това време НОЙ е спрял за проверка решение от ТЕЛК на болни. Те ще чака шест месеца за НЕЛК. И в това време, ще се ядат сухи круши.

Аз примерно се явих на местния на седми февруари, Утре 22 април ще се явявам на специализиран.
Не съм яла сухи круши.

И всичко това ми се случва след 89г По време на Демокрация. И по време на няколко правителства.

Няма коментари:

Публикуване на коментар