четвъртък, 24 декември 2015 г.

Дядо Коледа без сняг

Дядо Коледа стана рано и погледна небето. 
- Кво ме гледаш бе дятка? И очилата да сложиш, сняг няма. Ти за глобално затопляне не си ли чувал още?
Аз отгоре виждам всичко. Когато е студено, ще е застудяване. Когато е горещо, затопляне. И все глобално. 
Ти не знаеш, ма съм станало на въртоглаво. Кви са тия фантасмагарии ве. Всички много познават. А аз, през което минава и хубаво, и лошо станах на маймуна. Все едно не се познавам. Всички драскачи, професори по предсказване на природни катаклизми.
Честно. Даже не знам каква е тази висша дума, катаклизъм.
Начи. Ако не стана навреме и не се обръсна. Облаци.
Ако не си подсуша росата. Дъжд.
А снегът, който ти търсиш, става като се караме със слънцето. И то вземе та се скрие от яд. И тогава дъжда става на сняг. Само, че скоро не сме се карали. И няма.
Ако искаш такъв, разходи се нелегално. И ще видиш какво става. Само от гледката ще ти причернее. Слънцето ще се стресне...
- Ама, вие, всички сте се шашнали.
Ти си ясно и стройно. Слънцето пече ли, пече.
Да не мислиш, че само на мен сал сняг ми трябва.  То си е за проблем де. Тая шейна не върви на колелета с бензин. Че аз такъв ще намеря по бързо, отколкото да се разправям с тия елени. те искали тази година да им позлатя рогата, Било тъмно и се спъвали. Аз в това виждам нещо друго. Да нямам златни мини де. Те па на дяда ти Коледа ще ги дадат.
А джуджетата само това чакат, да се вдигнат на стачка. Няма да копаят руда, казвам ти.
Защото такива желания има по списък, че...
Едно дете ми пише.
- Дядо Коледа, искам таблет. За мен. За баба. И за котката. Ще си чатим на ... Ох това го забравих.
Друго дете иска кола и автомат. Истински. Щяло да става Дон. Пък мама и тате нямали имидж и не могат да му помогнат с това тежко образование ( оборудване )
Една жена иска мъж с портфейл, колкото магистралата ( знаеш на кого)
А мъж на не знам колко години, желае млада жена.
Списък е доста дълъг и ще ти причернее.   Тогава ще има гръмотевична буря и времето ще се обърка повече.
- Де ми е гримьора?
Снежанка се беше изтъпанчила по екипче и гледаш сякаш светъ се свършва.
Дядо Коледа се врътна и отиде да си търси нещо по лятно за обличане, като си мрънкаше под носа.
- Ясна е работата, че шейна няма да върви. Няма да има кола, щото е затворено и не мога да си платя всичките неща които се полагат за нейното движение. Пък надали елените ще дърпат тартонетка. И Снежанка изобщо няма да дойде с мен на стоп и чувал на гърба. Пък все трябва да раздавам подаръци и да чакам  със стиснати зъби, глоба за нелегална дейност.
Ама ще рискувам за всички ония които ме чакат. Все още.

Няма коментари:

Публикуване на коментар