петък, 25 май 2012 г.

Дъвката - " Храната прави борбата "

Не знам как е изграден човек, но рано или късно му се стоварва това което най не иска.
Така е и с мен и диетите. Смятах ги като доброволно очертание на  път към  оная с косата. И като видех снимка на булемичка си мърморех сама като лудите.- Е, отслабна ли сега и накъде си се запътила. Много ми е противна една др. ( с къса коса) с нейните диети. 
Все смятах, че по здравословна причина ще приема, това нещо диетата.
И ето сега ми дойде на крака, така да се каже. Преди няколко дена в пост споменах, че за почвам още една борба. Този път с хроничната болест Невродермит. Да не се повтарям изцяло с лекаря и нета, само ще кажа, че лечението е съвкупност от грижа за кожата, предпазване от алергени ( в това влиза диетата и нервна система, стомаха и др.
Днес към диетата.
Първо, изчетох нета, не само за храненето. Защото моята дерматоложка ме прекарва малко като през конно състезание. Взех си една средна позиция за основа. накрая  се зачетох в една свободна статия на един известен  професор по дерматология, който  казва.
"Всеки човек е различен и прави диетата си така,  за да се чувства по добре."
Доброто при мен ( ако може да се каже добро), че част от нещата, като алкохол, цигари и газирано не употребявах. Сега идваше трудната част. Да се лиша от любимите неща, като цитроси ( всички), шоколад, сладолед ( заради прясното мляко). Помислих си, че мога да си хапна поне локумена вафличка .  Само, че при липсата на друго аз ламята изядох целия пакет и на другия ден бях аут. Сега не хапвам нищо сладко, абсолютно.
Не мога да консумирам риба, свинско, говеждо, овче ( само пиле) ядки, консерви ( за домашни ще изпробвам), колбаси, сирене ( малко), прясно мляко, всичко на което  пише емулгатор, Е , Е и някакви оцветители,домати, мед ( заради полени), без боб, леща ( граха не ми пречи). И други.
Всичко е съвкупност от съвета на дерматоложката, сайтовете и моя организъм.
Добавих си диетичен хляб, Не  знам какво са слагали вътре, но положението не стана розово.  Пък и домашните не са свикнали да ме пазят като саксийно цвете така да се каже, още. Но това е друга тема за другата час на която трябва да се обърне внимание.
При тази болест е типичен свръх сърбеж. Не знам поради каква причина, моят е поносим. Но затова пък имам свръх болка или парене по кожата. Сега по цялото тяло вече. И когато нещо не и хареса, дали нерви, алергени и други ме събаря в кревата.
Както казах минах на диетичен хляб, който изглежда фалшив. Поради стеснени финанси (  последната рецепта за поддръжка на кожата ги смля) не можах да измисля друго, освен да спра хляба. За три дена без него се почуствах долу, горе добре.
Като привърженик на пълноценното хранене веднага пак в нета да видя, какво е нужно за организма за да съществува. Та трябваше да се намери алтернатива на хляба. Но като погледнеш в нашите   магазини, сякаш са изхвърлили болните да мрат. Имаше само царевично брашно. И ето ме днес, втори ден с царевични питки. Стават за ядене.
Надявам  се като отида ( доста далече, ако ми позволи силата) в  най големия магазин и верига в града, да си намеря  и други неща.
Какво хапвам засега.
Тъй като ставам рано.
3,30-4,00 кафе хи хи хи
6,00. Българска, царевична, зърнена закуска ( малко съмнителна, но нищо ми няма) с овче кисело мляко
7,30 чай с малко захар и три царевични питки
9,30(около този час) ябълка или круша, нарязана на парченца, че ме болят устните
12,00 пилешко със зеленчуци на фурна. Или пилешко варено с пресни ( краставица или пиперка)
(сън)
16, 30 ябълка
18, 00 ( около този час)  кисело, овче мляко, ябълка или  парче краставица.
19,00чай със малко захар.
Всички тези " операции" се извършват на терасата при отворен прозорец .
Пия  трапезна вода Сутрин си варя много чай без захар в кастрон. Смесвам шест билкови вида, като маточината е задължителна. И цял ден се наливам като "алкохолик".

пп Кафето е алерген. Засега се спогаждаме. Полага ми се само едно на ден. Но аз съм инат, ако трябва и него ще махна. Също така не трябва да се чеша. Вече махнах теменужките,някои хора саги видели във фейса. В неделя  ще махна три големи саксии от хола където спя. Не ги махам, в новото жилище на големия син са. Засега котката остава.
И може би, по горе нещо да съм пропуснала. Няма да ходя на изпит я :). Ако някой се интересува от нещо, да пита.


Няма коментари:

Публикуване на коментар