четвъртък, 29 ноември 2012 г.

Прогнозата за времето в село Чукундур баир

- Минкеее, айде да садим чесъна. Виж кво слънци е наизлалуу. Тъкмой за тва. А пу Мтви ту казаха 22 градуса, Дажи и елека няма да взимам. Чи съм пъргава и ша запутя.
- Керке не знам дал ша на фани  минамиката и ша влезним у маглата ма ду нивата е точну пет километра, да знайш. И ако на фани МОД некв оранжав с гръмотевици,  ша са изкиним. Ощи сме млади на седемдест и три и мен ми са живей. Тъкму наляхми винцету и имам праси' 120 кила. Що мий тоз чесън Усвен за вещици и вещари.
- Аз вещарите и онея ги знам, за тях е чесъна. Вчера  по вещерски прогнози тръгнах да садя влашец на лозиту и са върнах на кикирида. А они казаха, чи ша тръгвам пу кимуно.
Ма днес гледах, свестните Минке.Казаха двайсе и дава без едно.
- Керке, а картата гледа ли.Щоту Те си я рисуват. Ма пунякуга тва куету е за нас е горе. А тва куету е горе е за нас. А ний де сме ма, Керке. Те и картите бъркат.
Веднъж видях нащу селу Чукудур баир у Македония, а Веднъж у Гърция.
- Минке, ний сме от село Чукундур баир- Русенско и дават само вятър. Ако теб  тай вял толкоз годин и си са загубила , стой без чесън.
- Саму да ни обърнат картата нагоре с краката и  да не станим уранджавви е па ша видиш тогиз едни двайсет два през светкавица. А и мойте дадуха магла. Русенску наъл е Дунавска равнина, да питам. Кат са разсей маглата ша си помсиля. Аз веднъж са губих и насях пролетта лука в чужда нива. После деди  Герго цяла година опява , че арчи пари за лук кат чиляк ут село.

 - Минке аз тръгвам, ти аку щеш. Ще взема Шару за диря.
- Дубре иди. Ма спуред мимамиката следобед светкавици  и МОТ и Шару ша я утаса при тез пругнози .

Няма коментари:

Публикуване на коментар