петък, 19 юли 2013 г.

Колко го могат

Начи, ходих на пазар. Аз по бакали не ходя.
Този път на долния, далечен магазин. За да мога пътьом да сюрпризирам котката с храна.
То и без това двете вериги магазини ги редувам, според цените за  в момента.
Таа, отивам си на касата само с едно олио на промоция и един шпек за сандвичи. От там хляб не  взимам. И що. Това не  е темата.
Плащам си. Слагам в  найлоня тва нещо и сещам че касиерката ми поиска пари само за олиото. А на бележката си е отразен салама.
Не си тръгнах със салам гратис. Върнах се и си го платих.

Знам, колко хора са лъгани от касиерки. Но аз съзнателно не лъжа.
Понякога без да искам. Или просто премълчавам нещо. То аз рядко мълча де.
Аз не съм богат човек. Нито салама е кой знай какво нещо. Важен е принципа.

Аз съм само един, обикновен инвалид така да се каже.   За ТЕЛК се сборих няколко години, най вече заради здравните осигуровки. Отначало.
А сега съм" гола' вода' ". С четри заболявания и едно още на пътя.
И нямам кой знай каква  пенсия от тази държава да си плащам разходите за болежки.

За основното си заболяване по една случайност вземам безплатни лекарства. По принципа, имаш здравни осигуровки, естествено. Иначе свободно цяровте струват-53лв.
Като се има предвид, че ни махнаха първото лекарство  защото стана частично платено.
А и беше по скъпо. За тях. Беее.

За второто си заболяване плащам, защото диагнозата ми не влиза в  с тези за  безплатни. Не сме да я сменя. Щото па ТЕЛК-Варна, не знам какви вътрешни помисли ще има за "брадва".
Та плащам 24 лв. плюс 7 със зелена рецепта.

За трето тука няма как да не се издам, не плащам. Малко съм глухичка.   Та ми се дава там квото трябва. С малко ходене..

За четвърто плащам. 
27лв. за правено мазило.
5лв. за всекидневен крем.
10лв за душ олио. Предишното беше 18 с по голям грамаж и друга марка.
27лв за алергичен-слънце защитен крем. Медицинска козметика.

За последното на пътя. Демек пето заболяване. Което още не го знаят кво е.
За около месец 56лв.

Е понаучихте нещо за мен. Но да не вземете да започнете да ме съжалявате. Тва нещо го няма в моя речник и го отстрелвам.
Аз имам много принципи.  Това един от многото.  И оня дребнавия със салама.

А знаете ли що пиша това. Щото  сме станали по-лоши. Станали сме по- лъжовни.  Станали сме по-крадливи. И много мръсни. Погледнете през терасата.
А нищя. Пия цярове и ще стане лошо.

Няма коментари:

Публикуване на коментар