четвъртък, 1 декември 2016 г.

Списъкът на Дядо Коледа

- Снежанке! Снежанке бе. Де си? Няма да вадя сурвакницата. Ма по-бързичко тука.
Знам аз, че си взе червени жартиери. Но няма да изнасяме програма в Дайнер. Ще стана за срам. М не, по скоро ще уплаша феновете и ще искат млад Дядо Коледа. Аз  цяла година на фитнес ходя. 
Имам. Не като да нямам натрупана маса. Това торти, бисквити, течен шоколад. И не на последно място пържола с картофки. Да не си мисли някой ( ако мисли изобщо), че ще уча децата да се хранят вредно. Салатки, чайчета и тревички. Ох увлякох се.
То всички станаха деца.
- СнежанкеЙЙЙЙ.
- Кво е туй ЙЙЙ. дядо.  И ти стана   като мрежата. А уж си единствен.
- Не започвай да ми философстваш сега. Ти знаеш ли от кой месец чета писма.
Искаме снежинкиЙ. Искаме студЙ. Искаме къщиЙ. Искаме колиЙ. И слънцеЙ искаме. 
То и аз не съм в правоговор и правопис. Обаче това  Й ми се страстна с езика. Охх срасна. 
Полудявам. А ти сега кажи, по какъв критерий си ми написала списъка.  Много деца бе. Този списък съгласува ли го със статистиката ( децата намаляват и големите оглупяват). И най вече с мен. Тези деца ( такива ама друг път ) съвсем са се шашнали.
- Дядо. Трябва да се разберем. Ти написа преди ( балдър ) години някакви си там правила и всяка година едно и също.
От де ще намеря кристал. От къде пък сняг ( и машини да го ринат ). От де палми с банани, сякаш са маймунки.
Между другото, нямам жартиери. Алергична съм към дантели. Пък нямали от сатен. 
- То и аз имам алергия да се мая кой какво иска. Кой какво си пожелал. Кой на къде му се ходи. Да нямам вертолет. И като бръкна в чувала хоп   изкачат Дубай. Карибите, Ниагарския водопад  и Дадж Махал.
Тая  година списъка прилича на черна дупка бе Снежанке. 
Ей на Боко си пожелал трето земно кълбо. Да се чудя аз къде е второто, та там и третото.
А Красимирчо ще раздава близалки. Ма от мен ги търси. Ти знаеш ли де се намират 80 милиона бонбонки. Или ти ще ги правиш.
А Росенчо вади Коледа Но копира от мен. Или по точно аз я карам, той раздава.
Ма думи бе Снежанке. 
Не помня кога си сбъркала ( нали хич не бъркаш ). И аз съм раздал думи. Ръсят и подаряват.
А тая година самолетчета. Точно преди няколко дена. Аз да търся части.
До къде съм стигнаал да се моля  на чичо ти Хелуин да помага. И знаеш ли какви ги изядох, като ме чу. Той бил вече в отпуска, пенсия или каквотуй в  там.
Аман от тва Й бе.
А Раданчо искал   слугиня. Ма млада. Ма нова. да не те е видял по жартиери.
- Не дядо. Видял е Корнелчето по бариери.
- Оная която иска да се врътка топката от мен.
Дядо Коледа  скочи и седна в леглото. Има, няма да е спал десетина минути.  Чашата с чай бавно се изливаше върху главата му и тя взе да почернява. А списъка да избледнява.
- Снежанке! Колко дни останаха? Всеки брои. Всеки реди и не пита мен.
- Снежанкей.
- Дядо във Фейса съм. Да видиш там какъв вятър, сняг, снежинки ( снежанки ) и дядо коледовци има. И всичко на примоциЙ.

ПП: Румяна  е запалила камината. Слънцето изпече и тя ръси глупости. Те сега я хващат и не знае как ще се запре.


Няма коментари:

Публикуване на коментар