неделя, 30 декември 2012 г.

Шетни

Тука покрай шетните за празниците се сещам,  че на жената все още са натоварени доста определения. И аз с дългия си житейски опит все повече ги нищя, защото те са си почти същите.

Жената все още ходи   по магазините. Е, тук, там има и помощник- носач. Мъжът не може или не иска да се научи да пазарува по качество и цена на стоката.

Жената все още обикаля печката сама.. Мъжът се е научил да подрежда масата и да реже някаква салата, ако има такава. Не с впусква в кухненски приключения. А знаете, че майсторите готвачи са мъже. Но къщните нещо ццццц. Дори за помощници.
Аз харесвам готова кухня, но не ми по джоба.

Все още жената има по голяма процент за отглеждането и възпитанието на децата. Естествено, че мъжът се впусква и това се удвоява и утроява. И ако на жената и се стори недостатъчно се цитира ( ходя на работа) . Я тя сигурно ходи на международен  панаир.

Ако мъжът успее в нещо се цитира няколко пъти. Ако жената успее, понякога не се цитира.

Мъжът  се държи добре, ако си съгласен  с неговото мнение и начин на мислене и други.

Жената се държи добре, ако и уважават мнението, начин на мислене и други.

Когато мъж иска да държи на своето, мълчи.

Когато жена държи на своето приказва и като се мълчи отсреща, няма косенсус. Има караници и сръдни.

Мъж рядко казва виновен и извинявай и ако ги каже то е за да спре жената да цитира нещо.

Жената казва виновна, дори и да не е. Само и само да предизвика някакви действия отсреща.
И ако не се получи......


Спирам до тука, че вече мъжете гледат накриво. А може би някои качества на мъжете се отнасят и за жените.  Не всички са такива.  Да не посочвам проценти. В нашата държава има една привидна демокрация във всичко.
Аз най- се радвам  като видя старци хванати за ръка.
Имам едни бивши колеги, които  са на пенсия. Доста често ги срещам заедно излизащи от магазина. Дори само за един хляб.
Мисля, че любов, обич и уважение ще станат привидни  неща. Съпрузите цял живот ще се борят за позиция. И двете страни. И като остареят и им остане време за себе си, няма да се познаят.

Аз самата никога не съм искала да съм харесвана. Искала съм да съм разбирана. 

пп Знам, че поста е малко фемински. Той не цели обида, а е позиция. Пък и е свобода на словото в края на краищата. А и аз не съм от онези, които цитират само хубавото с цел да се харесат. Защото все пак мъжете има добри и достойни качества!

Няма коментари:

Публикуване на коментар