вторник, 5 март 2013 г.

Купувач[ка]

За тези, които не са разбрали, чули, видели или прочели, аз живея в махалата. Обикновено, като кажеш махала и ти идват наум някакви порутени къщи. Боклуци пред тях. И един куп одрипани роми.
Няма такова нещо. Може би в покрайнините. И може би аз съм в покрайнината на една друга махала, но не ромска. Но това е в другата губерния.
Тука къщите се белосани или друг цвят. С ПВЦ, естествено. Някои портални врати ми напомнят на китайската династия "Мин" - примерно.
Пред всяка къща ако няма двор ( или нарочно е на пътя) , има по две коли най-малко. Тротоара е нов, почти пред всички.  Всеки си го е направил по свой образ и подобие. Ако случайно образа не е натурял плочи, всичко па си лъщи като огледало. Чистота.
Тука не е като през центъра да се крият по мазета и нелегални квартири. Да си слагат дувари, да не им видиш" китките". Щото и там има къщи с по два гаража, де.
В махалата не им дреме и всичко е на показ.
Можеш да си купиш зеленчук на евтения направо от каруцата. Някой ще каже краден. А гаранция за другите зеленчуци тук и там, че са легални?! 
Можеш да си купиш същите парцали, дето са в повечето магазини от ръка. Понякога случваш и на добра стока.
Примерно комшиите отсреща само с дрехи се занимават. Стават рано и тръгват из селата с един бял бус. Понякога разстилат сергия и отпред. Има какво да се купи, де.
Можеш да си купиш прясно мляко. Малко е страшничко от улицата ма и от голям магазин са патили. И като минат и с яйцатаааа.
Можеш и месо, но овче. Ако е младо шиле си заслужава. Не мирише като в някой магазин и цената с лев и педесет по ниска.
По долните комшии продават коли, втора употреба. И купуват стари коли, за вторични. Щом полицията идва при тях да им ползва инструмента да си оправя колата( кварталния сигур), начи е легално.
Можеш да си купиш и проститутка. За тва само съм чувала. Голяма част от мъжете, не ги виждам да заминават на работа. То щот аз съм застанала с бинокъла на терасата яяя. Но, когато магазинчето отсреща работеше съм виждала нечии женски портфейли. 
Можеш да видиш абсолютно жив политик преди избори. Без бодигардове. Току  дойдат няколко коли и ти се изтърси до блока.
Можеш да си купиш всякакви избори. Правиш партия и плащаш. По знамената ще разбереш дали си спечелил.
Всичко по горе го има и в централните части на града. Нооо
Много е прикрито. Като плъхоци.
Много е развалено, не винаги. Обикаляш докато ти се замае главата от вериги-магазини и молове.
Всичко е зад едни дебели дувари и я ти платят, я не.
Там една проститутка, кой знай колко струва. Да не говорим за купуване на място в някакви избори. Там не си играят с по двайсет лева. А хранителни продукти за тях това е лигавня.
Аз съм един мноого потенциален купувач, в махалата. Щото живея не в нея. А в моята специална покрайнина.  И след като ми стигнат парите мога да се огледам по-надалеко.
Някой известен верига-магазин, мола и дори пазара, който е по-скъп като продавач и цени от махалата.
А за центъра? Пу, пу, пу. Нямам печатница за пари. Нямам наследство. Не продавам дрога и оръжие. И и не съм събрала млади момичета за специални услуги. 
Ще се простирам според чергата си. В моята покрайнина. Тя е съседна на махалата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар